سوالات عمومی

1 : نرم افزار فراز در چه سیستم عامل هایی قابل اجرا است ؟

- ورژن های قبلی یا قدیمی نرم افزار فراز در تمامی سیستم عامل های ویندوز قابل اجرا بوده اما در ورژن های جدید با توجه به محدودیت خود سیستم عامل ( ویندوز) در سیستم عامل های ویندوز7، ویندوز 8 ، ویندوز 8.1 ، ویندوز سرور ها و همچنین ویندوز 10 قابل اجرا می باشد .

2 : آیا تعویض ویندوز باعث حذف اطلاعات نرم افزار فراز می شود ؟

- با توجه به این موضوع که نرم افزار فراز در درایو C نصب می شود می توان محل ذخیره ی backup  را درایوی غیر از درایوی که ویندوز در آن نصب شده است در نظر گرفت تا در صورت هرگونه مشکل برای ویندوز از حفظ اطلاعات خود مطمئن باشیم . این نکته قابل ذکر است هنگام تعوبض ویندوز در صورتی که از نرم افزار  backup تهیه شده باشد اطلاعات حذف نخواهد شد .

3 :  نحوه گرفتن گزارش از وقایع ثبت شده کاربران در نرم افزار حسابداری فراز چگونه است ؟

- برای تهیه گزارش از وقایع ثبت شده کاربران می توان به راحتی به قسمت پشتیبانی مراجعه و گزینه گزارش جامع عملکرد کاربران را انتخاب کرد  که با وجود فیلتر های گسترده این گزارش می توان به اطلاعات مدنظر دست یافت .

4 : سی دی نصب برنامه فراز خراب است . باز نمی شود یا گم شده است . راهکار چیست ؟

- اگر به هر دلیلی با اینگونه موارد برخورد کردید می توانید با واحد پشتیبانی فراز تماس گرفته که سی دی مجددا برایتان ارسال شود . قرار دادن فایل به صورت آنلاین برای مشتریان به علت حجم بالایی که دارد راه دشواری است  ولی قابل انجام است .

5 : تغییر سال مالی جدید در نرم افزار فراز چگونه است ؟

- تغییر سال مالی در نرم افزار فراز بسیار آسان است . برای این کار نیازی به بستن نرم افزار و راه اندازی مجدد آن نیست بلکه با مراجعه به قسمت پیکربندی ، گام اول ( نام و سال مالی شرکت ) ، پنجره سمت چپ ، سال مالی جدید را ایجاد کنید . همچنین در همین قسمت مدیران  می توانند طبق سیاست های شرکت ،  سال های مالی دیگر را حذف و یا تغییر دهند . 

6 : در فراز ایجاد دیتابیس ( شرکت جدید ) به چه صورتی انجام می گیرد ؟

- برای ایجاد دیتابیس ( شرکت جدید ) با مراجعه به SQL SERVER ، روی گزینه ی دیتابیس کلیک راست کرده و  NEW DATABASE را انتخاب می کنیم . سپس می توان BACKUP  خامی که در CD  نصب نرم افزار وجود دارد بر روی دیتابیس مورد نظر RESTORE  کرده یا اگر BACKUP ی از نزم افزار فراز که حاوی اطلاعات است می توان بر روی دیتابیس مورد نظر بازگردانیم . 

7 : آیا محدودیتی در تعداد کاربران استفاده کننده از نرم افزار فراز وجود دارد ؟

- خیر، نرم افزار فراز هیچ محدودیتی برای تعداد کاربران استفاده کننده ایجاد نکرده است .  برخی از مشتریان فعلی فراز بالای 20 کاربر فعال دارند . 

8 : آیا در فراز با تعویض ویندوز قفل نرم افزاری خریداری شده ، باطل می شود ؟

- خیر ، با تعویض ویندوز قفل نرم افزار باطل نمی شود ولی نرم افزار پاک می شود . بعد از تعویض ویندوز نرم افزار مربوط به قفل مجددا راه اندازی می شود . 

9 : آیا امکان تهیه نسخه پشتیبانی و انتقال اطلاعات در نرم افزار فراز وجود دارد ؟

- بله با مراجعه به قسمت پشتیبانی ، تهیه نسخه پشتیبان به راحتی می توان از اطلاعات فراز backup گرفت و در movedata  انتقال اطلاعات انجام داد . البته باید حتما اول در قسمت پیکربندی ، دسترسی کاربران تیک های مربوط این موارد را فعال کرد تا قادر به انجام عملیات باشید .

10 : در نرم افزار فراز چگونه می توان سال مالی را بست و سال مالی جدید اضافه کرد ؟

- در پایان سال مالی باید کنترل های لازم انجام شود که تمام اسناد از زیر سیستم های مختلف ( انبار - فروش و ... ) به حسابداری ارسال شده باشند - ترازنامه باید همخوانی داشته  - تمام اسناد دستی کنترل شوند . مرحله قطعی کردن اسناد که  خیلی مهم  و الزامی است . در نهایت صدور سند سود و زیان با توجه به حساب های موقت به صورت خودکار صادر و در مرحله آخر هم صدور سند اختتامیه . با ارسال مانده حساب تراز اختتامیه به سال مالی جدید ، تراز نامه افتتاحیه ایجاد می شود . ( به ترتیب ) 

11 : آیا واژه نامه یا راهنمایی مفهومی برای نرم افزار فراز تهیه شده است ؟

- بله. ما برای کاربران و مشتریان فراز ، جهت سهولت در استفاده ، در حال تهیه واژه نامه تخصصی حسابداری به زبان های مختلف هستیم که به زودی قابل ارائه می باشد . البته نسخه آموزشی از پیش نیازها و نصب نرم افزار آماده شده است .

12 : چه کسانی می توانند از سیستم یکپارچه مالی - حسابداری فراز استفاده کنند ؟

- نرم افزار مالی و حسابداری فراز برای مدیریت هوشمند شرکت ها و سازمان های گسترده در تمام حوزه ها و عناوین فعالیتی اعم از تولیدی - خدماتی - بازرگانی و... کاربرد فراوانی دارد و این نرم افزار بسته به نیاز کسب و کار ها با قابلیت انعطاف پذیری بالا تولید و عرضه می شود . یکی از نقاط قوت فراز، سفارشی سازی بر اساس نیاز مشتری است .
فراز یک نرم افزار حرفه ای برای مدیریت دقیق فرایند های مالی و حسابداری به همراه گزارش سازی داینامیک است .

13 : کدینگ حساب ها در سیستم حسابداری فراز تا چه تعدادی است و آیا محدودیت دارد ؟

- چینش کدینگ حساب ها معمولا به سلیقه و نظر مشتری ایجاد و ثبت می شود و محدودیتی ندارد. در کدینگ سطح کل 8 گروه اصلی و 9 دامنه سطوح حساب ها موجود است.  در صورت نیاز به تغییر کدینگ به هر دلیل ، با مراجعه به قسمت حسابداری ، مدیریت حساب ها ، انتقال کدینگ - انتقال و تغییر اسنادی که قطعی نشده اند صورت می گیرد .

14 : آیا مشتریان فراز می توانند به صورت آنلاین خدمات پشتیبانی دریافت کنند ؟

- بله. مشتریان فراز در صورت نیاز به پشتیبانی  در هر ساعت از تایم اداری می توانند با واحد مربوطه تماس گرفته و یا به صورت تیکت و واتس آپ و یا ریموت به صورت آنلاین از خدمات پشتیبانی فراز استفاده کنند . در صورت نیاز مشتریان به مراجعه حضوری کارشناس ، با هماهنگی در خدمت هستیم .

15 : نرم افزار فراز چند سطح مرکز شناور دارد ؟

- در نرم افزار فراز 2 سطح مراکز شناور داریم که با مراجعه به قسمت پیکر بندی ، کدینگ حساب ها ، کدینگ شناور ، تمامی مراکز شناور قابل رویت است .

16 : تعیین سطح دسترسی ها مربوط به کاربران در نرم افزار فراز چگونه صورت می گیرد ؟ آیا این سطح دسترسی ها قابل ویرایش است یا همه ی کاربران باید به یک اندازه دسترسی داشته باشند ؟

- برای ایجاد دسترسی کاربران ، باید به قسمت پیکربندی ، تعیین دسترسی کاربر مراجعه کرده و گزینه ی + زرد رنگ را انتخاب و هر نام کاربری که مد نظر است را تعریف کرد و در پنجره سمت چپ ، دسترسی های مربوط به ماژول های مختلف را برای هر کاربر ایجاد کرد .
سطح دسترسی کاربران مطابق وظایف و نقشی که در سازمان ایفا می کنند تعیین می شود و قطعا باز بودن دسترسی همه به یک اندازه امکان پذیر نیست و توسط مدیریت در هر زمان  قابل ویرایش است .

17 : آیا در فراز پس از ورود اولیه اطلاعات ، برای ایجاد یک شرکت جدید امکان باز تعریف نام تازه سازمان وجود دارد ؟

- نام نرم افزار ، دقیقا مطابق نام تعیین شده در قرارداد نامه است و توسط مشتریان قابل ویرایش نیست. در صورت نیاز منطقی ، با اطلاع رسانی به شرکت فراز طی مراحل فنی این تغییر صورت می گیرد . 

18 : تغییر جا به جایی و انتقال سرور در فراز چگونه انجام می شود ؟

- طی درخواستی که مشتری به شرکت ارائه می دهد کارشناس به صورت حضوری مراجعه کرده و با توجه به سرور قبلی و backup  آن در سرور جدید database را restore می کنیم و سرور جدید راه اندازی می شود . 

19 : چگونه می توان نسخه پشتیبان ( backup ) نرم افزار فراز را به فلش انتقال داد ؟

- با مراجعه به قسمت پشتیبانی و تهیه نسخه پشتیبانی می توان از تمام اطلاعات  backup گرفت . قطعا این نسخه در مسیر اجرایی که توسط کاربر به سیستم داده می شود save  می شود . پس به راحتی می توان این اطلاعات را copy و در فلش paste  کرد . 

20 : آیا برای انتخاب بسته مناسب کسب و کار فراز ، مشاوره رایگان دارید ؟

- بله . صد در صد . شرکت فراز برای راهنمایی بهترمشتریان خود ، یک تیم متخصص از مشاوران  تشکیل داده که قبل از خریداری نرم افزار یا دیگر محصولات و خدمات مشاوره رایگان جهت سهولت در انتخاب و نیازشان داشته باشند . 
مشاوره به مشتریان به 2 صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود  .

21 : آیا در فراز نصب و پیاده سازی اولیه اطلاعات نیاز به حضور کارشناس دارد ؟

- بله . مراحل آماده سازی و پیاده سازی اولیه  نرم افزار نیاز به حضور کارشناس دارد . علت هم اطمینان خاطر مشتریان و پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات مشتریان است .اما در شرایط خاص می توان از طریق ریموت های مختلف عملیات نصب را پیاده سازی کرد و آموزش غیرحضوری داشت .

22 : آیا فراز بابت ارائه خدمات پس از فروش ، پیش فاکتور و فاکتور رسمی ارائه می کند ؟

- بله . شرکت فراز بابت هرگونه خدماتی که به مشتریان ارائه می کند پیش فاکتور و فاکتور رسمی ارائه می دهد .