1 : نرم افزار فراز در چه سیستم عامل هایی قابل اجرا است ؟
- ورژن های قبلی یا قدیمی نرم افزار فراز در تمامی سیستم عامل های ویندوز قابل
اجرا بوده اما در ورژن های جدید با توجه به محدودیت خود سیستم عامل (
ویندوز) در سیستم عامل های ویندوز7، ویندوز 8 ، ویندوز 8.1 ، ویندوز سرور ها
و همچنین ویندوز 10 قابل اجرا می باشد .
2
: آیا تعویض ویندوز باعث حذف اطلاعات نرم افزار فراز می شود ؟
- با توجه به این موضوع که نرم افزار فراز در درایو C نصب می شود می توان محل
ذخیره ی backup را درایوی غیر از درایوی که ویندوز در آن نصب شده است در
نظر گرفت تا در صورت هرگونه مشکل برای ویندوز از حفظ اطلاعات خود مطمئن باشیم
. این نکته قابل ذکر است هنگام تعوبض ویندوز در صورتی که از نرم افزار
backup تهیه شده باشد اطلاعات حذف نخواهد شد .
3 : نحوه گرفتن گزارش از وقایع ثبت شده کاربران در نرم افزار حسابداری
فراز چگونه است ؟
- برای تهیه گزارش از وقایع ثبت شده کاربران می توان به راحتی به قسمت پشتیبانی
مراجعه و گزینه گزارش جامع عملکرد کاربران را انتخاب کرد که با وجود فیلتر
های گسترده این گزارش می توان به اطلاعات مدنظر دست یافت .
4 : سی دی نصب برنامه فراز خراب است . باز نمی شود یا گم شده است . راهکار
چیست ؟
- اگر به هر دلیلی با اینگونه موارد برخورد کردید می توانید با واحد پشتیبانی
فراز تماس گرفته که سی دی مجددا برایتان ارسال شود . قرار دادن فایل به صورت
آنلاین برای مشتریان به علت حجم بالایی که دارد راه دشواری است ولی قابل
انجام است .
5 : تغییر سال مالی جدید در نرم افزار فراز چگونه است ؟
- تغییر سال مالی در نرم افزار فراز بسیار آسان است . برای این کار نیازی به بستن
نرم افزار و راه اندازی مجدد آن نیست بلکه با مراجعه به قسمت پیکربندی ، گام اول
( نام و سال مالی شرکت ) ، پنجره سمت چپ ، سال مالی جدید را ایجاد کنید . همچنین
در همین قسمت مدیران می توانند طبق سیاست های شرکت ، سال های مالی
دیگر را حذف و یا تغییر دهند .
6 : در فراز ایجاد دیتابیس ( شرکت جدید ) به چه صورتی انجام می گیرد
؟
- برای ایجاد دیتابیس ( شرکت جدید ) با مراجعه به SQL SERVER ، روی گزینه ی
دیتابیس کلیک راست کرده و NEW DATABASE را انتخاب می کنیم . سپس می توان
BACKUP خامی که در CD نصب نرم افزار وجود دارد بر روی دیتابیس مورد
نظر RESTORE کرده یا اگر BACKUP ی از نزم افزار فراز که حاوی اطلاعات است
می توان بر روی دیتابیس مورد نظر بازگردانیم .
7 : آیا محدودیتی در تعداد کاربران استفاده کننده از نرم افزار فراز وجود
دارد ؟
- خیر، نرم افزار فراز هیچ محدودیتی برای تعداد کاربران استفاده کننده ایجاد
نکرده است . برخی از مشتریان فعلی فراز بالای 20 کاربر فعال دارند .
8 : آیا در فراز با تعویض ویندوز قفل نرم افزاری خریداری شده ، باطل می شود
؟
- خیر ، با تعویض ویندوز قفل نرم افزار باطل نمی شود ولی نرم افزار پاک می شود .
بعد از تعویض ویندوز نرم افزار مربوط به قفل مجددا راه اندازی می شود .
9 : آیا امکان تهیه نسخه پشتیبانی و انتقال اطلاعات در نرم افزار فراز وجود
دارد ؟
- بله با مراجعه به قسمت پشتیبانی ، تهیه نسخه پشتیبان به راحتی می توان از
اطلاعات فراز backup گرفت و در movedata انتقال اطلاعات انجام داد . البته
باید حتما اول در قسمت پیکربندی ، دسترسی کاربران تیک های مربوط این موارد را
فعال کرد تا قادر به انجام عملیات باشید .
10 : در نرم افزار فراز چگونه می توان سال مالی را بست و سال مالی جدید
اضافه کرد ؟
- در پایان سال مالی باید کنترل های لازم انجام شود که تمام اسناد از زیر سیستم
های مختلف ( انبار - فروش و ... ) به حسابداری ارسال شده باشند - ترازنامه باید
همخوانی داشته - تمام اسناد دستی کنترل شوند . مرحله قطعی کردن اسناد
که خیلی مهم و الزامی است . در نهایت صدور سند سود و زیان با توجه به
حساب های موقت به صورت خودکار صادر و در مرحله آخر هم صدور سند اختتامیه . با
ارسال مانده حساب تراز اختتامیه به سال مالی جدید ، تراز نامه افتتاحیه ایجاد می
شود . ( به ترتیب )
11 : آیا واژه نامه یا راهنمایی مفهومی برای نرم افزار فراز تهیه شده است
؟
- بله. ما برای کاربران و مشتریان فراز ، جهت سهولت در استفاده ، در حال تهیه
واژه نامه تخصصی حسابداری به زبان های مختلف هستیم که به زودی قابل ارائه می باشد
. البته نسخه آموزشی از پیش نیازها و نصب نرم افزار آماده شده است .
12 : چه کسانی می توانند از سیستم یکپارچه مالی - حسابداری فراز استفاده
کنند ؟
- نرم افزار مالی و حسابداری فراز برای مدیریت هوشمند شرکت ها و سازمان های
گسترده در تمام حوزه ها و عناوین فعالیتی اعم از تولیدی - خدماتی - بازرگانی و...
کاربرد فراوانی دارد و این نرم افزار بسته به نیاز کسب و کار ها با قابلیت انعطاف
پذیری بالا تولید و عرضه می شود . یکی از نقاط قوت فراز، سفارشی سازی بر اساس
نیاز مشتری است .
فراز یک نرم افزار حرفه ای برای مدیریت دقیق فرایند های مالی و حسابداری به همراه
گزارش سازی داینامیک است .
13 : کدینگ حساب ها در سیستم حسابداری فراز تا چه تعدادی است و آیا محدودیت
دارد ؟
- چینش کدینگ حساب ها معمولا به سلیقه و نظر مشتری ایجاد و ثبت می شود و محدودیتی
ندارد. در کدینگ سطح کل 8 گروه اصلی و 9 دامنه سطوح حساب ها موجود است. در
صورت نیاز به تغییر کدینگ به هر دلیل ، با مراجعه به قسمت حسابداری ، مدیریت حساب
ها ، انتقال کدینگ - انتقال و تغییر اسنادی که قطعی نشده اند صورت می گیرد .
14 : آیا مشتریان فراز می توانند به صورت آنلاین خدمات پشتیبانی دریافت کنند
؟
- بله. مشتریان فراز در صورت نیاز به پشتیبانی در هر ساعت از تایم اداری می
توانند با واحد مربوطه تماس گرفته و یا به صورت تیکت و واتس آپ و یا ریموت به
صورت آنلاین از خدمات پشتیبانی فراز استفاده کنند . در صورت نیاز مشتریان به
مراجعه حضوری کارشناس ، با هماهنگی در خدمت هستیم .
15 : نرم افزار فراز چند سطح مرکز شناور دارد ؟
- در نرم افزار فراز 2 سطح مراکز شناور داریم که با مراجعه به قسمت پیکر بندی ،
کدینگ حساب ها ، کدینگ شناور ، تمامی مراکز شناور قابل رویت است .
16 : تعیین سطح دسترسی ها مربوط به کاربران در نرم افزار فراز چگونه صورت می
گیرد ؟ آیا این سطح دسترسی ها قابل ویرایش است یا
همه ی کاربران باید به یک اندازه دسترسی داشته باشند ؟
- برای ایجاد دسترسی کاربران ، باید به قسمت پیکربندی ، تعیین دسترسی کاربر
مراجعه کرده و گزینه ی + زرد رنگ را انتخاب و هر نام کاربری که مد نظر است را
تعریف کرد و در پنجره سمت چپ ، دسترسی های مربوط به ماژول های مختلف را برای هر
کاربر ایجاد کرد .
سطح دسترسی کاربران مطابق وظایف و نقشی که در سازمان ایفا می کنند تعیین می شود و
قطعا باز بودن دسترسی همه به یک اندازه امکان پذیر نیست و توسط مدیریت در هر
زمان قابل ویرایش است .
17 : آیا در فراز پس از ورود اولیه اطلاعات ، برای ایجاد یک شرکت جدید امکان
باز تعریف نام تازه سازمان وجود دارد ؟
- نام نرم افزار ، دقیقا مطابق نام تعیین شده در قرارداد نامه است و توسط مشتریان
قابل ویرایش نیست. در صورت نیاز منطقی ، با اطلاع رسانی به شرکت فراز طی
مراحل فنی این تغییر صورت می گیرد .
18 : تغییر جا به جایی و انتقال سرور در فراز چگونه انجام می شود ؟
- طی درخواستی که مشتری به شرکت ارائه می دهد کارشناس به صورت حضوری مراجعه کرده
و با توجه به سرور قبلی و backup آن در سرور جدید database را restore می
کنیم و سرور جدید راه اندازی می شود .
19 : چگونه می توان نسخه پشتیبان ( backup ) نرم افزار فراز را به فلش انتقال داد ؟
- با مراجعه به قسمت پشتیبانی و تهیه نسخه پشتیبانی می توان از تمام
اطلاعات backup گرفت . قطعا این نسخه در مسیر اجرایی که توسط کاربر به
سیستم داده می شود save می شود . پس به راحتی می توان این اطلاعات را copy
و در فلش paste کرد .
20 : آیا برای انتخاب بسته مناسب کسب و کار فراز ، مشاوره رایگان دارید
؟
- بله . صد در صد . شرکت فراز برای راهنمایی بهترمشتریان خود ، یک تیم متخصص
از مشاوران تشکیل داده که قبل از خریداری نرم افزار یا دیگر محصولات و
خدمات مشاوره رایگان جهت سهولت در انتخاب و نیازشان داشته باشند .
مشاوره به مشتریان به 2 صورت حضوری و غیرحضوری انجام می شود .
21 : آیا در فراز نصب و پیاده سازی اولیه اطلاعات نیاز به حضور کارشناس دارد
؟
- بله . مراحل آماده سازی و پیاده سازی اولیه نرم افزار نیاز به حضور
کارشناس دارد . علت هم اطمینان خاطر مشتریان و پاسخگویی به سوالات و رفع ابهامات
مشتریان است .اما در شرایط خاص می توان از طریق ریموت های مختلف عملیات نصب را
پیاده سازی کرد و آموزش غیرحضوری داشت .
22 : آیا فراز بابت ارائه خدمات پس از فروش ، پیش فاکتور و فاکتور رسمی
ارائه می کند ؟
- بله . شرکت فراز بابت هرگونه خدماتی که به مشتریان ارائه می کند پیش
فاکتور و فاکتور رسمی ارائه می دهد .